Wednesday, June 11, 2008

Het presentatie ABC



Als je weer eens een presentatie mag maken, kijk dan eens of je aan het presentatie ABC van Scott Schwertly voldoet.

De M van "be a Mac fan" vervang ik zelf gewoon door "be a Mozilla Firefox fan" :-)

Niet alle letters zijn even relevant maar dan heb je ook meteen een extra les te pakken: Laat je niet inperken door ..... - al dan niet zelf opgelegde - stramienen (daaronder versta ik ook Powerpoint sjablonen). Want wat let je eigenlijk om een presentatie ABC van - pak 'm beet - 15 of 28 letters te maken?

Marina

6 comments:

Unknown said...

Jammer van die M, maar ook de K inderdaad.

Krijg altijd de rillingen als macfreaks met dit soort opmerkingen komen. Het doen alsof een mac de oplossing voor alle wereldproblemen is komt op mij nogal onbetrouwbaar over.

Presenteren worden niet goed door de systemen die je gebruikt, maar aan de persoon die ze maakt en die ze geeft. Of dit nu met mac osx, windows of linux is, met Powerpoint of open office of keynote, maakt helemaal niet uit.

Marina Noordegraaf .... said...

You are so right!

Ik dacht zelf een presentatie ABC te maken met twee slides:

A: be authentic
B: be brief

:-)

Anonymous said...

Leuke post, goede tips.
Uiteraard kan ik me wel helemaal vinden n de aanbeveling bij de M en de K
;-)

Anonymous said...

Nog maar een commentaartje, maar dit keer met de complimenten voor de prachtige visuele recensies die je op Slideshare hebt staan.

Ze geven me het gevoel de boeken nauwelijks meer te hoeven lezen omdat je de essentie schitterende in woord en beeld weergeeft.

Marina Noordegraaf .... said...

@ fons

twee maal dank!! leuk dat je de moeite neemt dit even te laten weten

Anonymous said...

@Jeroen. Op zich heb je een punt. Een goede presentatie maken is iets wat weinigen kunnen. Welk geweldig gereedschap iemand daarbij tot zijn beschikking heeft maakt dan niet zo heel veel uit.
Maar... Omdat Mac grafisch van een hogere kwaliteit is, is een presentatie die op de Mac gemaakt wordt doorgaans van mooiere visuele kwaliteit. Kijk maar eens naar het verschil tussen het schaduwgebruik. Bij Windows is dat een vierkante harde rand, bij de Mac is die heel subtiel zoals je dat van een schaduw mag verwachten.
Ik onderschrijf die M dus van harte!

www.flickr.com