Thursday, July 3, 2008

Nog wat meegemaakt op internet vandaag?



Nog wat meegemaakt op internet vandaag? Het is een vraag die je je kind volgens Justine Pardoen eens wat vaker zou moeten stellen. En daar ben ik het roerend mee eens.


Zeker voor jonge kinderen is het niet altijd gemakkelijk zich op deze vraag in woorden uit te spreken. Misschien kan je kind dan eens antwoord geven in de vorm van een tekening of een andere expressievorm? De kindertekeningen in de Flickr-groep "What does the internet look like" (hattip Onderwijsvooruitzicht) spreken in ieder geval erg tot mijn verbeelding.

Is internet een doolhof? Verbindt het jou met je vrienden en de wereld? Allebei? Vandaag het één, morgen het ander?

Hsieh Tung-che heeft vandaag in ieder geval a bad internet day. Althans, zo vat ik het kunstwerk op de foto hierboven op :-)

En hoe was jouw internetdag vandaag?

Marina

3 comments:

Unknown said...

erg saai want ik kwam er nauwelijks aan toe omdat er weer zoveel overlegd moest worden.

En nu heb ik dorst. o o

Maar gisteren was ie heerlijk hoor. Wat een fijne informatie vind je er toch aldoor :-)

Marina Noordegraaf .... said...

geniet van het lessen van je dorst! en met mate hoef ik er niet bij te zeggen want volgens mij verdrink je niet zo snel :-)

Liek Schoeren said...

Ik denk dat het dit weekend weer een surfweekend wordt. Heb het de afgelopen weken met wat minder moeten doen.
En goed punt wat je aanstipt. Kinderen maken steeds meer mee op internet en daar moet je ook over praten.

www.flickr.com