Showing posts with label comments. Show all posts
Showing posts with label comments. Show all posts

Thursday, September 13, 2007

Comment 1.0 heeft ook wel wat

De commentaren die je in het plaatje hierboven ziet, zijn afkomstig uit een bibliotheekboek over mandalas. Nou behandel ik mijn eigen boeken ook altijd zo, maar met bibliotheekboeken zou ik dat niet in mijn hoofd halen!

Toen ik zelf in de openbare bibliotheek in Wageningen werkte, kreeg ik de opdracht om eventuele commentaren die met het boek mee terug kwamen gewoon weg te tipp-exen.

Maar ik vind de comments 1.0 hierboven eigenlijk wel wat toevoegen!

Ze zijn authentiek (ieder handschrift is uniek) en oprecht. Ze vertellen een verhaal. En bij mij roepen deze commentaren veel vragen op.

  • Hoe lang zal er tussen comment 1 en comment 2 gezeten hebben? Eén week, één jaar of meer?
  • Zal lener 1 het boek ooit nog een keer geleend hebben om zo commentaar 2 te lezen?
  • Of gebeurt dat wellicht nu hun commentaren ook digitaal beschikbaar zijn via dit blog?

Heerlijk, zo'n open 'einde' :-)

M.

Tuesday, June 26, 2007

No Comment


Cursuszaal staat helemaal klaar, cursisten nog niet gearriveerd, dus tijd voor nog een postje ...

Via de comments op http://www.enthousiasmeren.nl/ kwam ik terecht op successful-blog.com.
Lizz somt 10 redenen op waarom mensen niet op blogposts reageren.

Kijk en oordeel zelf! Hieronder schrijf ik ze in het Nederlands op in de ik-vorm.


  1. Wat je opschrijft is zo compleet dat ik niets anders te zeggen zouden weten dan 'wat goed gedaan'. En dat voelt een beetje dom

  2. Je hebt me iets geleerd wat ik nog niet wist en ik wil daar even over nadenken voordat ik een vraag heb. En ik wil mezelf niet in discrediet brengen. Dus ik ga weer verder

  3. Ik wil een comment typen, maar dan zie ik dat je alleen maar op een paar vrienden reageert als een soort "ons kent ons"

  4. De mensen die op je blog reageren houden van het uitwisselen van meningen en ik weet niet of ik moedig genoeg ben hetzelfde te doen

  5. Je reageert eigenlijk niet op comments, dus waarom zou ik er ééntje schrijven? (dat is voor mij een echt afhaker!)

  6. Ik vind je blog echt heel leuk, maar ik ben te moe, te druk of iets anders. Ik geef wel weer een andere keer commentaar

  7. Je eindigt je posts met een hele grote vraag in de trant van "wat vind je van de Big Bang?" Dat is zo'n grote vraag dat ik daar zo snel geen antwoord op weet

  8. Je zet een hek neer door te eisen dat ik inlog voordat ik commentaar geef. Ik heb al zoveel passwords en ik ken je niet goed genoeg om er dat voor over te hebben

  9. De inhoud was niet zo boeiend en ik kon er niks van JOU in terug vinden. Het is dezelfde post die ik al op 10 andere blogs heb gelezen. Als ik commentaar zou moeten geven, zou ik je dat moeten vertellen

  10. Je post was negatief. De meeste mensen houden daar niet van. Ze willen geen deel uitmaken van negatief spul. Ik geef dus geen commentaar omdat ik er niet mee geidentificeerd wil worden (ik me er niet mee identificeer)

Wat mij betreft geldt haar rijtje ook voor E-mails, notities enzovoort. Heb je enorm veel werk verzet (het is zo compleet) en niemand die reageert!

Mijn cursisten zijn daar! Timing.

CU Later

M.

Plaatje via

www.flickr.com