De online verkoop in de VS stijgt niet meer zo snel als eerst. Steeg ze in 2004 nog 25%, naar verwachting is dat in 2010 nog "maar" 9%.
Het is verleidelijk om aan deze cijfers conclusies te verbinden zoals "internet moeheid" en "te veel keuze verlamt". Maar de cijfers spreken over een afname van de groei, niet over een afname van de verkoop. De verkoop stijgt dus nog steeds! Er is een accountant voor nodig om deze cijfers weer in perspectief te plaatsen.
Neemt niet weg dat het daarnáást zo kan zijn dat een te veel aan keuzes verlamt (maar dat is net zozeer zo in first life als in je virtuele leven) . Creating Passionate Users maakte dat zo mooi visueel met de zeer herkenbare "Featuritis Curve". (Vervang 'Features' door keuzes en je kunt je voorstellen dat de grafiek ongeveer hetzelfde verloopt)
Via Adfoblog zag ik een geweldige parodie op de vele features van de iPhone.
Maar mijn opkomende gevoel van featuritis neemt niet weg dat ik er maar al te graag (al dan niet online) ééntje zou kopen!
Vraagje over 'the paradox of choice': Als je de features die je wel en niet op je iPhone zou willen hebben zelf zou mogen kiezen, zou het dan makkelijker worden of moeilijker?
M.
Monday, June 25, 2007
Online sales & Veelkeuzeritis
Posted by Marina Noordegraaf ....
Labels: betrouwbaarheid, featuritis, iPhone, online sales, paradox of choice, statistieken
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comments:
This wwas great to read
Post a Comment