Thursday, November 15, 2007

Gouden Prissma van Jan naar Wow!ter. Jan neemt afscheid ..

Vorig jaar won Jan Klerk de Gouden Prissma. Het was de eerste keer dat deze werd uitgereikt. Maar vandaag moet hij de bokaal weer afstaan. Jan staat hier naast mij en wil graag meewerken aan een diepteinterview.



Jan, vandaag doe je afstand van de Gouden Prissma. Met pijn in het hart?

Jan: "Nee, helemaal niet" Jan mag de gouden prissma houden. Wow!ter krijgt een gloednieuwe. Het is dus geen wisselbokaal. Maar de eers is nu natuurlijk wel aan Wouter.

Kun jij de lezers vertellen wat voor invloed de Gouden Prissma voor jou als persoon heeft gehad?

Jan: "Het genereerde zo ongelooflijk veel aandacht en dat was ik niet zo vreselijk gewens dus daar moest ik aan wennen. Maar ik heb er toch wel van genoten. Eigenlijk nog steeds als ik dat prachtige kunstwerk zie staan".

In hoeverre draagt zo'n bokaal nou echt bij aan bibliotheek 2.0?

Jan: "Het heeft voor mij heel veel deuren geopend. Niet zozeer naar bibliotheek 2.0 maar neer naar andere dingen. Ik kwam rondom bepaalde onderwerpen de gemeentelijke organisatie moeilijk in. Sinds ik die titel kreeg kwam ik er heel makkelijk in. Ze dachten dat de prijs ICT-gerelateerd was. IN een gemeentelijke organisatie heb je informatiemanagers en dat zijn ICT-ers en heb van die verwarring dankbaar gebruik gemaakt. Ben met veel van die ICT-ers in gesprek over standaarden, het tonen van data op kaarten

Gaat het nog? (Jan houdt de laptop vast als tafeltje terwijl ik blog)

Het gaat uitstekend, zo zwaar is ie niet. Hopelijk gaat ik nu niet voortaan als bijzettafeltje van Marina Noordegraaf door het leven.

Wat wens je Wouter toe?

Ik hoop dat het voor hem ook deuren opent. Ik weet niet precies welke dat in Wageningen zjin. Misschien opent het wel de NVB-deuren voor hem Dat zou wel mooi zijn. Dat onze grote besnorde roerganger van de NVB Wouter in zijn armen wil sluiten. Simpelweg omdat Wouter heel veel weet waar de NVB zijn voordeel mee kan doen.

Jan, bedankt voor dit interview!

M.

7 comments:

Henk said...

't Is jammer dat ik vanmiddag een afspraak heb, want dit live bloggen is leuk! Ik leef helemaal mee.

Marina Noordegraaf .... said...

@ henk
Leuk dat je het leuk vindt! Jammer dat je andere bezigheden hebt :-) Dan gaat het live er een beetje vanaf, he.

Anonymous said...

@Henk: En vermoeiend dat het is
:-)

Unknown said...

leuk verslag inderdaad!

Interviews zien we niet zo vaak op biblioblogs. Geinig!

Marina Noordegraaf .... said...

@ ed

dit gaat een viral worden :-)

Jan Klerk said...

@Marina: het was een eer en erg leuk om een keer je bijzettafeltje te mogen zijn:-) Voor herhaling vatbaar!

Marina Noordegraaf .... said...

@jan

het genoegen was geheel wederzijds :-)!

www.flickr.com