Tuesday, April 22, 2008

Watch out for the memes



Commisaresse heeft me geïnfecteerd (getagd) met een besmettelijk informatiepatroon (een meme). De meme lijkt een langzame dood te sterven nu de twee bloggers die zij tikte de stok niet doorgeven. Is de meme niet besmettelijk genoeg?

Ik dacht zelf dat de meme aan me voorbij zou gaan, maar nu ik weer ruimte heb om ziek te worden breekt ie dan toch uit :-)

Dit zijn de drie vragen die ik moet beantwoorden:

  1. Neem het dichtstbijzijnde boek van 123 (of meer) pagina’s:

    Emotionomics

  2. Open het boek op pagina 123 en zoek de 5e zin:

    Hmmm ... op pagina 123 enkel een plaatje! Ik zoek even een vergelijkbare en dan zet ik dat vuurwerk bovenaan deze post.

  3. Post de volgende drie zinnen:

    Die op bladzijde 124 maar doen dan?

    As Tom Peters writes, "Design is about emotion". That's because well-designed offers work if they hook people emotionally with an enticing promise that proves to be rewarding in the end. How to accomplish that feat?

Het stokje doorgeven

Als ik nadenk over de boodschap van Emotionomics dan is een meme pas besmettelijk als ie mensen ook emotioneel beroert (FYI: dat deed het boek zélf bij mij trouwens niet).

Het beroerde mij zeker dat ik het stokje überhaupt kréég (Commisaresse denkt dus af en toe aan mij en dat streelt me :-)). Het onderwerp - "leesbevordering" - beroert me minder. Daarnaast hangt het nogal af van het boek dat naast je ligt of het een leuke post wordt....
Een ander stokje dat momenteel door de blogosphere zweeft, gaat over durf: "Wat is durf voor jou?". Dat komt emotioneel al een stuk dichterbij ..

Nou lees ik dat een succesvolle meme zich steeds en gemakkelijk aanpast aan de veranderende tijden en omstandigheden... dus weet je wat? Ik maak er een enigszins aangepaste meme van.

Vraag 1: Als je een boek was, wat zou de titel dan zijn? (Als je het antwoord niet weet, vraag het dan aan de dichtstbijzijnde persoon)

Vraag 2: Wat staat er in het boek "JIJ" op pagina 123, zin vier?

Vraag 3: Hoe ziet de omslag van het boek "JIJ" eruit? (Geen idee? dan kun je er altijd nog een image generator op los laten)

Ik geef de meme aan:
  1. Blogparty (voor de blogspiratie en de wie-weet-wel 10.000e reactie!)
  2. Essen2punt0 (voer voor egofeeds!)
  3. Liek (vooral uitleven op vraag 3?)
En nu maar even afwachten of de meme voldoende geëvolueerd is om besmettelijk te zijn (pas 'm gerust aan, hoor creatieve dames!) of dat het een uitgeëvolueerde tak van de familie betreft :-)

M.

5 comments:

Liek Schoeren said...

@Marina: Ik neem de opdracht aan.
@lezers leerprocessen: Geef me even een paar dagen de tijd.

Commissaresse said...

Dank je om voor een nageslacht te zorgen. Ik voelde me bijna als een moeder die alle drie haar kinderen tot een kloosterorde ziet toetreden. Gelukkig heb jij bij dezen je kap over de haag gegooid, en dan nog met een interessante evolutie ook!

Daniëlle said...

Ja, ik neem de opdracht ook aan, wordt vervolgd...

Marina Noordegraaf .... said...

@ liek en daan

wacht in spanning af!

@ commissaresse

alle drie in het klooster is ook zo wat inderdaad :-)

essen2punt0 said...

Gedaan! :)
Wat een leuk virus heb je verspreid! :)

www.flickr.com